Tuesday 11 March 2014

ulasan kes liwat Anwar oleh musuh no 1 papagomo

DARI KAJANG KE SUNGAI BULOH....

Perkara pertama yang mahu saya bawa balik semua ke kes liwat Anwar Ibrahim vs Shaiful adalah dalam perbicaraan kes terawal iaitu keengganan Anwar berada di kandang saksi dan di soal oleh pendakwa.
Soalan nya kenapa dia enggan di soal siasat dan apa yang di takuti nya sedangkan dalam ceramah dia berapi-api menghentam semua orang termasuk Shaiful dlm kes liwat dan menuduhnya sebagai 1 konspirasi konon nya..
2. Kenapa Anwar bermati2an menolak dan cuba menggugurkan Shafee Abdullah dari penjadi peguam pihak kerajaan ? apa yang di takuti nya sedangkan dia menang pusingan pertama dan mempunyai Karpal Singh..

Untuk menjawab soalan ini dan kupasan berikut nya saya tertarik dgn tweet Rafizi Ramli yang seoalah sedar akan keputusan dan redha dgn apa yang berlaku. Dari daya maksud Rafizi dan 2 kenyataan di atas maka jelas mereka sedar bahawa peluang mereka dalam kes liwat ini adalah tipis apa lagi jika di bicara semula dan dengan kehadiran peguam Shafee Abdullah yang mempunyai ranking lebih tinggi dari singa berkerusi roda Karpal Singh. Sebenarnya dlm pusingan pertama Anwar boleh kalah tetapi hanya kerana sebab2 teknikal saja dimana Saiful kalah dlm perbicaraan awal dan bukan nya kerana Anwar tidak bersalah dan ini perlu di fahami dengan jelas.

Oleh itu kedatangan Muhammad Shafee Abdullah yang sangat kenal Anwar dengan mengemaskini semula kelemahan kes awal memang tidak di senangi oleh kem Anwar sebenarnya kerana mereka telah menjangka apa yang akan berlaku. Dalam perbicaraan yang mengambil masa 2 hari ini cuma lah 1 ulangan untuk mengukuhkan semula perbicaraan asal kerana soalan ,jawapan dan hujahan berkisar pada hal-hal yang sama. Karpal Singh dalam hujah awal nya mempertikaikan waktu yg di ambil untuk menyimpan DNA di dalam peti sejuk adalah terlalu lama di mana DNA mungkin tercemar kerana suhu dan bakteria atau di sabotaj. Menurut Karpal sampel yang tercemar tidak boleh di guna pakai mengikut undang-undang antarabangsa. Karpal turut mempertikaikan Shaiful kerana tidak lari semasa bilik tidak berkunci.
Dalalm hujah Shafee Abdullah pula menekankan bahawa tiada gangguan pada sampel DNA dan mengemukakan bukti atau pengesahan 3 doktor di mana adanya air mani Anwar pada Saiful di mana bukti ini tidak di cabar oleh peguam Anwar.

Karpal pula membuat 1 kesalahan paling besar bila membuat andaian bahawa air mani Anwar di masukkan dalam du**r Shaiful oleh pihak yang mahu menganiaya Anwar. Shafee turut mempertikaikan kenapa alasan Anwar yang konon nya sakit belakang dan tidak mampu membuat hubungan seks tidak di kemukakan kepada Shaiful dan menuduh ini cuma rekaan pihak pembela. Point yan lain adalah pihak peguam Anwar tidak mencabar mengenai bukti bahawa Saiful dan Anwar berada dalam kondominium yang sama pada masa kejadian dan sebab kedatangan Shaiful untuk menghantar surat. Shafee menegaskan atas sebab2 ini hakim terdahulu tersilap ketika membebaskan Anwar Ibrahim.

APA YANG AKAN BERLAKU ?

Anwar telah di dapati bersalah dan akan di hukum penjara 5 tahun tetapi masih mampu mengemukakan rayuan. Dalam isu ini sejak awal2 lagi berlaku beberapa tanda pelik yang menyelubungi Anwar di mana Menteri Besar Selangor seakan dapat hidu awal nasib Anwar dan berani menandatangani MOU air dengan kerajaan pusat BN di mana ramai pemimpin PKR seperti Xavier Jayakumar,Rafizi Ramli dan Azmin berkata mereka tidak tahu apa2 malah Anwar juga berdiam diri dalam hal ini.Apa kah ini 1 protes dari Khalid Ibrahim dan sekutunya kepada Anwar ? jika benar maka Anwar telah mempunyai musuh dalam selimut dan adakah dia akan di sokong dalam kes rayuan liwat atau jika di penjara nanti. Azmin yang 1 lagi musuh dalam sekam Anwar tentu terkilan dgn cara diktator Anwar yang bukan anak jati Selangor tetapi mahu sendiri mengambil jawatan Men Besar Selangor sedangkan Azmin mendakwa yang dia lebih laayk kerana mempunyai sokongan 17 dari 22 bahagian PKR di Selangor walau Azmin terlupa pada sokongan PAS dan DAP.

Misteri yang lain adalah ketiadaan Haji Hadi Awang dalam pelancaran jentera pilihanraya Kajang di mana ianya di kaitkan dengan keengganan PAS untuk mengiktirafkan Anwar sebagai bakal MB kerana dalam persetujuan asal mereka cuma iktiraf kepimpinan Khalid Ibrahim semasa menang PRU13.
Buat masa ini para juak2 menuduh hakim berpakat dengan kerajaan, mereka menuduh semua ni konspirasi dan lain2. Mereka terlupa siapa sebenarnya Shaiful ..mereka terlupa siapa sebenarnya Shafee Abdullah..Mereka semua adalah orang2 Anwar Ibrahim sebenarnya.Shaiful adalah staff nya manakala Shafee Abdullah adalah rakan sejak kecil. Puak2 ini juga terlupa siapa Karpal Singh yang menjadi peguam Anwar sekarang..Apakah mereka lupa bahawa Karpal pernah berkata di parlimen pada 22 Oktober 1997 bahawa dia mempunyai bukti liwat Anwar Ibrahim ! Apakah puak2 macai ini terlupa semua ini..Jika kata2 ini di guna pakai maka puak ini kena mengaku pada kebenaran bahawa Anwar memang bermasaalah dan terlibat dalam salah laku seks rambang. Apakah mereka juga terlupa dan mahu menolak gelaran Sheikh Al Juburi yang di berikan oleh Mat Sabu kepada Anwar Ibrahim pada 1998 selepas berjumpa dengan Ummi Hafilda dulu.

Jika penyokong Anwar waras dan mahukan kebenaran mereka sepatutnya menuntut jawapan dari Karpal Singh dan Mat Sabu terlebih dulu samada mereka menfitnah Anwar atau ianya benar Anwar adalah seorang peliwat ? Ini lebih baik dari mereka mempertikai sana sini dan menuduh semuanya salah kerajaan seolah-olah Anwar adalah malaikat suci atau ANUgerak Tuhan seperti dakwaan isteri nya yang sering menjad[truncated by WhatsApp]

No comments:

Post a Comment