Tuesday, 7 April 2015

BONGKAR!!!! Misi Rampas Malaysia?


"Misi rampas Malaysia 

Baru2 ini, teman bertemu dengan seorang yg pernah menjadi pakar strategis dan think tank kepada pentadbiran kerajaan yg terdahulu.

Sambil kami santai2 ngeteh, dia mendedahkan satu maklumat yg menurutnya perlu dibocorkan sebelum terlambat.

Ia membabitkan soal kawasan pilihan raya. Walaupun isu ini bukan baharu atau luar biasa namun ia perlu dimaklumkan supaya nanti nasi tidak menjadi bubur.

Pihak pembangkang sekarang bukan macam yg dulu2. Mereka sudah ada duit. Mereka ada dua negeri yg amat kaya iaitu Pulau Pinang dan Selangor.

Ditambah dengan semangat mahu menakluki negara Malaysia ini pada PRU akan datang, tindak-tanduk mereka cukup konsisten dan istiqamah.

Konon ceritanya DAP dan pakatan pembangkang lain sedang menjalankan kerja2 sulit mereka mendaftarkan, lebih tepat lagi memindahkan pengundi dari satu kawasan ke kawasan lain secara agresif sekali.

Mereka mengalihkan pengundi tegar mereka dari satu kawasan yg mereka menang majoriti besar ke satu kawasan lain bagi membolehkan mereka menang di situ.

Pengundi itu tidak semestinya akan berpindah secara fizikal. Hanya alamat sahaja yg berubah. Semasa pilihan raya nanti mereka akan mengundi di kawasan alamat baharu itu.

Misalnya kita ambil contoh di Parlimen Seputeh yg majoriti DAP cukup besar melebihi 50,000 undi. Kempen dilakukan secara sis­tematik menukar pendaftaran pengundi dari situ, contohnya ke kawasan yg BN menang terlalu kecil, termasuk di bawah 1,000 undi.

Menurut maklumat itu ia sedang dilakukan di mana2. Bagi menjaga sensitiviti maka tidak perlulah teman sebut di mana kempen2 penerangan dan proses itu dijalankan.

Pernah dulu teman mendengar ramai pengundi dari kawasan Kedah bersempadan dengan Pulau Pinang kononnya dipindahkan ke Pulau Pinang bagi memastikan DAP terus memerintah negeri itu. Begitu juga perpindahan besar-besaran pernah terjadi di Selangor bagi memastikan mereka kekal berkuasa pada PRU-13 lalu. 

Mereka cukup fokus dalam strategi ini. Teman tidak pasti apakah parti lawan daripada pembangkang itu sedar mengenai perkara ini?

Cuma teman tidak pasti apakah BN sendiri pun melakukan perkara yg sama?

Apakah peranan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam hal ini? Apakah mereka sedar berlakunya lonjakan pengundi yg luar biasa dalam sesuatu kawasan. Jika berlaku apakah tindakan mereka?

Bagi teman ini semua ialah strategi untuk berperang. Siapa bijak mengatur strategi dialah yg menang. Siapa lambat dialah yg kena pancung." Baru2 ini, teman bertemu dengan seorang yg pernah menjadi pakar strategis dan think tank kepada pentadbiran kerajaan yg terdahulu. Sambil kami santai2 ngeteh, dia mendedahkan satu maklumat yg menurutnya perlu dibocorkan sebelum terlambat.

Ia membabitkan soal kawasan pilihan raya. Walaupun isu ini bukan baharu atau luar biasa namun ia perlu dimaklumkan supaya nanti nasi tidak menjadi bubur. Pihak pembangkang sekarang bukan macam yg dulu2. Mereka sudah ada duit. Mereka ada dua negeri yg amat kaya iaitu Pulau Pinang dan Selangor.

Ditambah dengan semangat mahu menakluki negara Malaysia ini pada PRU akan datang, tindak-tanduk mereka cukup konsisten dan istiqamah. Konon ceritanya DAP dan pakatan pembangkang lain sedang menjalankan kerja2 sulit mereka mendaftarkan, lebih tepat lagi memindahkan pengundi dari satu kawasan ke kawasan lain secara agresif sekali.

Mereka mengalihkan pengundi tegar mereka dari satu kawasan yg mereka menang majoriti besar ke satu kawasan lain bagi membolehkan mereka menang di situ. Pengundi itu tidak semestinya akan berpindah secara fizikal. Hanya alamat sahaja yg berubah. Semasa pilihan raya nanti mereka akan mengundi di kawasan alamat baharu itu. Misalnya kita ambil contoh di Parlimen Seputeh yg majoriti DAP cukup besar melebihi 50,000 undi. Kempen dilakukan secara sis­tematik menukar pendaftaran pengundi dari situ, contohnya ke kawasan yg BN menang terlalu kecil, termasuk di bawah 1,000 undi.

Menurut maklumat itu ia sedang dilakukan di mana2. Bagi menjaga sensitiviti maka tidak perlulah teman sebut di mana kempen2 penerangan dan proses itu dijalankan. Pernah dulu teman mendengar ramai pengundi dari kawasan Kedah bersempadan dengan Pulau Pinang kononnya dipindahkan ke Pulau Pinang bagi memastikan DAP terus memerintah negeri itu. Begitu juga perpindahan besar-besaran pernah terjadi di Selangor bagi memastikan mereka kekal berkuasa pada PRU-13 lalu.Mereka cukup fokus dalam strategi ini. Teman tidak pasti apakah parti lawan daripada pembangkang itu sedar mengenai perkara ini?

Cuma teman tidak pasti apakah BN sendiri pun melakukan perkara yg sama?

Apakah peranan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam hal ini? Apakah mereka sedar berlakunya lonjakan pengundi yg luar biasa dalam sesuatu kawasan. Jika berlaku apakah tindakan mereka? Bagi teman ini semua ialah strategi untuk berperang. Siapa bijak mengatur strategi dialah yg menang. Siapa lambat dialah yg kena pancung.

Sunday, 5 April 2015

TIPU HELAH LKY BAKAL DIGUNA DAP TINDAS MELAYU/BUMIPUTRA



8 perkara Lee Kuan Yew akan lakukan jika memerintah Malaysia

Singapore in the Malay World


Tulisan ini dipetik daripada buku tulisan Profesor Dr Lily Zubaidah Rahim bertajuk “Singapore Dilemma in the Malay World,” Routledge Taylor & Francis Group, 2009.


Dr Lily Zubaidah telah dibuang negeri kerana mengkritik kerajaan PAP dan sekarang beliau bertugas sebagai seorang Profesor di Sydney University Australia.

1) Memperalat orang Melayu


Selepas Yusof Ishak tiada lagi Presiden Singapura berbangsa Melayu kerana selepas kematiannya, jawatan Presiden itu diganti oleh Benjamin Henry Sheare, Devan Nair, Wee Kim Wee, Ong Teng Cheong, Sellapan Ramanathan dan Dr. Tony Tan Keng Yam.

Manakala Setiausaha Agung PAP, Lee Kuan Yew pula memegang jawatan Perdana Menteri selama 31 tahun diganti dengan Goh Chok Tong dan pada 12 Ogos 2004, anak Kuan Yew, Lee Hsien Loong mengambil alih semula jawatan Perdana Menteri Singapura hingga sekarang.

Yusuf Ishak hanyalah gula-gula untuk menarik sokongan orang Melayu pada ketika itu.

2) Siapa yang mempersoal PAP, dituduh “Chauvinists, Religious Extremists and harbouring a sinister agenda”.

“Organisasi-organisasi Melayu, pakatan politik pembangkang, atau individu yang berani mempersoal kerajaa PAP Singapura, akan didakwa sebagai ‘Chauvinists, Religious Extremists & harbouring a sinister agenda” (membawa agenda jahat).

Tuduhan ini amatlah bercanggah dengan amalan meritokrasi seperti mana yang dilaung-laungkan oleh kerajaan PAP.

Tambahan beliau lagi, orang Melayu di Singapura dinafikan hak mereka untuk menyatakan pendapat sama ada di media-media utama ataupun akhbar-akhbar tempatan.

Itu belum lagi, penganiayaan terhadap pelajar Muslim yang ingin memakai tudung ke sekolah.

Hal ini boleh dilihat pada tahun 2002, Malay Community Organisation, Fateha.com dan juga jurucakap mereka, Zulfikar Shariff, telah dihalang kerana dikatakan membicarakan hal-hal sensitif seperti bantahan terhadap ‘No tudung petition’, diskriminasi terhadap pekerja Melayu, menuntut supaya madrasah dikekalkan dan sebagainya.

3) Bahasa Melayu bahasa golongan rendah.

“Kebanyakan bukan Melayu tidak bercakap bahasa kebangsaan (Melayu) atau tahu makna lagu kebangsaan ‘Majulah Singapura’. Oleh itu, ramai rakyat Singapura tidak menyanyikan lagu kebangsaan apabila ia sedang dimainkan semasa majlis rasmi.

Menurutnya penurunan nilai bahasa kebangsaan (Melayu) boleh dikaitkan dengan pandangan umum masyarakat yang menganggap bahasa itu mencerminkan modal sosial, ekonomi dan kebudayaan golongan yang lemah dan dituturkan oleh golongan kelas rendah seperti pembantu rumah warga Indonesia, posmen dan pembersih pejabat.

“Terdapat penurunan yang ketara dalam Bahasa Melayu untuk jalan dan daerah. Pemaju perumahan swasta dan penduduk telah membuat petisyen untuk menukar nama-nama jalan Melayu, dengan mendakwa mengelirukan dan memudaratkan maruah penduduk,” katanya.

Menurutnya lagi pada tahun 1960-an, Jawatankuasa Penasihat Penamaan Jalan telah diarahkan untuk menghentikan daripada menamakan jalan-jalan dengan nama-nama berunsur Bahasa Melayu.

Nama jalan ditukar kepada Bahasa Inggeris dan Mandarin.

Perkataan ‘Lorong’ telah dinamakan semula sebagai ‘Avenue’, ‘Rise’, ‘Drive’ dan ‘View’.

Namun, dalam masa sama pada tahun 1980-an, berlaku peningkatan ketara nama-nama jalan dan tempat dalam Bahasa Mandarin.

“Berbeza dengan kedudukan yang merosot bahasa kebangsaan, Lee Kuan Yew dan kepimpinan lain dalam PAP terus-menerus mengingatkan masyarakat Cina daripada nilai ekonomi bahasa Mandarin dan peranannya dalam perniagaan dan budaya purba Cina tradisional,” katanya lagi.

4) Singapura adalah Israel in a Malay Muslim Sea.


Lee Kuan Yew dengan bangganya mengakui peranan Singapura di rantau ini seperti “Israel in a Malay Muslim Sea”. (Willairat 1975:45)

5) Ketuanan Cina di Singapura.


Untuk memastikan Ketuanan Cina dominan di Singapura, kuasa pengundi Melayu Singapura telah dicairkan secara sistematik dengan skim penempatan semula bandar pada tahun 1960-an dan 1970-an, pengenalan kuota perumahan dan sistem kumpulan perwakilan undi (A Group Representation Constituency – GRC).

Menurut beliau, polisi-polisi ini dilaksanakan bersandarkan retorik multi-racism untuk memastikan masyarakat Melayu yang secara tradisinya menyokong parti-parti pembangkang tidak mempunyai kuasa penentu dalam mana-mana kawasan pilihan raya.

Pembaharuan pilihan raya bukan sahaja dilakukan ke atas parti berasaskan Melayu di Singapura seperti PKMS (Pertubuhan Kebangsaan Melayu Singapura), bahkan juga terhadap parti-parti pembangkang lain seperti Parti Pekerja dan Parti Demokratik Singapura kerana kedua-dua parti pembangkang itu secara umumnya bersimpati terhadap masyarakat Melayu.

6) Masalah kekurangan penduduk Cina akibat kesuburan diatasi dengan menjadikan pendatang Cina daripada luar sebagai warganegara.

Untuk mengatasi masalah kekurangan penduduk Cina disebabkan tahap kesuburan masyarakat tempatan yang rendah, pendatang-pendatang Cina diambil dari luar yang telah membantu meningkatkan penduduk kepada 4.6 juta pada tahun 2007 dan dijangka akan membantu meningkatkan penduduk Singapura kepada 6.5 juta dalam tempoh dua dekad.

Dr Lily mendedahkan walaupun pendatang bukan Cina diperlukan untuk pembangunan ekonomi Singapura, namun pendatang Cina separuh mahir telah ditawarkan penduduk dan status kewarganegaraan.

Mereka biasanya bekerja di kedai-kedai kopi, pusat membeli-belah, pasar raya, stesen minyak, tapak pembinaan, pusat penjaja dan sebagai pemandu bas.

Fakta ini telah diperkukuh dengan data yang menganggarkan bahawa 60 peratus daripada pekerjaan baru pada tahun 2007 adalah pendatang asing.

Syarikat-syarikat berkaitan kerajaan, badan berkanun dan angkatan tentera kebanyakannya pegawai kanannya adalah Cina. Daripada 70 pegawai-pegawai yang paling kanan (kolonel dan lebih tinggi) pada tahun 1999, hanya satu adalah bukan Cina.

7) Melayu disisihkan daripada tentera Singapura, GLC dan politik.

Menjelang tahun 2003, sembilan daripada sepuluh anggota profesional SAF (Singapore Armed Forces) adalah Cina dengan pelantikan kritikal dipegang oleh Cina.

Ini berikutan pada tahun 1980-an, di mana lebih wakil etnik (bukan Cina) di peringkat pegawai kanan SAF, namun selepas itu pegawai-pegawai bukan Cina yang bersara, mereka telah diganti oleh pegawai-pegawai Cina.

Menurut kajian perintis Worthington, daripada 78 Eksekutif teras dalam lembaga-lembaga berkanun dan GLC pada tahun 1998, hanya 7 (9 peratus) adalah bukan Cina. Melayu tunggal adalah Ahli Parlimen PAP, Ahmad Mohamed Megad.

Ahmad Megad juga dikenalpasti sebagai satu-satunya Melayu daripada 122 anggota Eksekutif teras Singapura pada tahun 1998.

Daripada 30 GLC atas, hanya dua (6.7 peratus) yang dipengerusikan oleh bukan Cina pada tahun 1991.

Dalam kerajaan PAP, orang Melayu kurang dalam Kabinet diberi memegang portfolio yang agak rendah seperti Hal Ehwal Sosial, Pembangunan Masyarakat, Sukan, Alam Sekitar dan Hal Ehwal Islam.

Adalah mustahil orang Melayu akan dilantik untuk portfolio penting dalam Pertahanan, Kewangan, Perdagangan, Industri, Kementerian Luar atau Pendidikan pada masa hadapan.

8) 98% penerima biasiswa SAFOS (Angkatan Bersenjata Singapura) adalah Cina.


Data menunjukkan Cina mendominasi perwakilan dalam birokrasi, GLC, badan berkanun, SAF (Singapore Armed Forces). Cina juga turut mendominasi dalam penerimaan biasiswa yang paling berprestij seperti biasiswa Presiden dan biasiswa SAF yang tidak dibincangkan secara terbuka dibincangkan oleh media Singapura.

Dalam masyarakat yang kononnya mempraktikkan sistem meritokrasi, hanya terdapat seorang penerima biasiswa Presiden bukan Cina antara tahun 1987 dan 2005. Sehingga tahun 2005, 98 peratus daripada penerima biasiswa luar negara daripada Angkatan Bersenjata Singapura (SAFOS) adalah Cina.

Selain itu, tidak pernah ada satu penerima biasiswa SAFOS berbangsa Melayu. Begitu juga, sehingga tahun 2005, 97 peratus daripada biasiswa Angkatan Bersenjata Singapura Merit (SAFMS) penerimanya adalah orang Cina.

Adakah Melayu dan India tidak sepintar dan serajin seperti orang Cina?

Aduan diskriminasi tidak mudah ditangani kerana negara itu tidak menubuhkan Suruhanjaya Peluang Pekerjaan Saksama, Lembaga Anti-Diskriminasi atau Pejabat Ombudsman untuk melindungi kelayakan yang berbilang kaum dan meritokrasi Singapura.

Dalam proses pemilihan untuk biasiswa kerajaan, diskriminasi tidak hanya berdasarkan keputusan peperiksaan. Sebagai contoh, aktiviti-aktiviti ko-kurikulum, ‘watak’ dan prestasi dalam satu temubual akan dipertimbangkan. Pemboleh ubah subjektif telah dimasukkan dengan cara yang tidak telus untuk kejayaan kemasukan ke fakulti seperti fakulti Perubatan Universiti Singapura.

Oleh itu, golongan etnik minoriti yang mendapat hampir skor ‘A’ ditolak untuk menduduki fakulti seperti Perubatan, mereka cenderung untuk mengesyaki bahawa terdapat diskriminasi semasa proses temubual, namun mereka tidak mempunyai bukti kukuh untuk menyokong syak wasangka itu

Asyraf Farique

Monday, 30 March 2015

LUAHAN AHLI PAS : MAT SABU SEPERTI LEMBU KENYANG TERNAKAN GUAN ENG?

Luahan ahli PAS di portal Tranungkite:

Antara pemimpin PAS yang aku sanjung dan sayang kerana pengorbanan dan perjuangannya ialah Abang Mat Sabu. Beliau pernah digelar harimau berantai PAS. Banyak masa beliau dihabiskan untuk perjuangan sejak muda. Pernah diISA, dihambat dan dibom asap dalam demonstrasi, naik turun mahkamah, dicerca dan difitnah. Hidup berlingkar dalam tribulasi perjuangan Islam.

Abang Mat ni aku doakan biar jatuh bangun dan mati dalam PAS. Kalau tidak, amat tidak berbaloi andai dia akhirnya pada hujung usia tercicir dalam perjuangan mulia ini. Namun, sejak kemelut MB Selangor hingga kemelut hudud dan penghinaan DAP terhadap TG Presiden, aku nampak harimau berantai ni dah jadi macam lembu kenyang.

Dalam tempoh setahun, aku duk perhati Abang Mat ni. Ada yang aku dan ahli PAS lain rasa tak kena. Oleh kerana sayang, aku diamkan saja. Oleh kerana sayang, aku beri peluang harimau berantai ni sedar diri akan peranannya dalam membantu Presiden sebagai Timbalan.

Ubah keputusan TGHH dalam pencalonan nama MB Selangor, aku sabar. Lim Gung Eng kata sedap-sedap pada TGHH , harimau berantai diam, aku sabar. Iring Lim Guan Eng beri bantuan banjir melalui Husam Musa ( bukan MB Kelantan), aku sabar. DAP memerangi hudud, harimau berantai diam, aku sabar. Banyak kali dah sabar tu. Kini Lim Kit Siang, Lim Gung Eng dan pemimpin DAP hina lagi TGHH, aku dah tak tahan sabar. Kalian ahli PAS, masih bersabar? Baguslah.

Hari ni aku nak tanya Abang Mat; hang nak kerja dengan TGHH atau dengan Lim Guan Eng? Hang nak kerja untuk PAS atau untuk DAP? Hang nak kerja untuk Islam atau untuk penentang Islam? Hari ini biar jelas antara benang putih dan benang hitam. Tak perlu lagi playsafe dalam keadaan DAP terlalu biadap dan melampau terhadap Islam, hukum dan ulamanya.

Kini Abang Mat macam dah jadi lembu kenyang. Buat tak sensitif. Letak diri dalam zon selesa. Disumbat mulut dan diberi makan oleh majikan kurang ajar Lim Gung Eng tu. Bukan cara begitu Abang Mat tak nak memekatkan lagi kekeruhan. Hang tu Timbalan? Kata nak bantu Presiden semasa menawarkan diri semasa pemilihan lepas? Dalam situasi Presiden hang dibantai, difitnah dan dinista, hang bantu Presiden? Ke hang bantu jatuhkan Presiden? Ke hang bantu laknatullah Lim Guan Eng? Hang tunggu apa lagi yang nak jadi? Ke hang tunggu gaji bulan-bulan?

Aku tutup tulisan ini dengan doa agar Allah peliharakan Abang Mat, beri kesedaran yang benar itu kelihatan benar dan yang salah itu kelihatan salah. Dan moga Abang Mat menghabiskan sisa nyawa di hujung usia kekal istiqamah dalam perjuangan Islam, mendaulatkan hukum-hkamnya dan menjulang para ulamanya.

Tuesday, 10 March 2015

Tian Chua buat kenyataan bahlol?

Tian Chua Meroyan Petisyen Pembangkang Untuk Meraih Sokongan Amerika Syarikat Dibuang, Tetapi Salahkan Umno/BN Pula.

Lawak melihat gelagat pemimpin pembangkang yang cuba mengaitkan UMNO/BN dalam kes petisyen bebaskan Anwar Ibrahim kepada White House yang telah dibatalkan oleh laman web White House sendiri. Dari Tian Chua sehinggalah kepada Ahli Parlimen DAP semuanya sepantas kilat menyalahkan kerajaan persekutuan, kononnya Najib telah mengarahkan supaya petisyen tersebut dibuang malah ada yang menuduh UMNO/BN telah mengupah penggodam untuk menggodam dan membuang petisyen tersebut.

Tuduhan Tian Chua agak kelakar memandangkan Kerajaan Malaysia mempunyai kuasa yang kuat untuk mengarahkan Kerajaan Amerika Syarikat tunduk kepada permintaan Kerajaan Malaysia membuang petisyen berkenaan. Kalau betul bagai didakwa, Pakatan Pembangkang perlu memboikot Kerajaan Amerika Syarikat.

Apa yang berlaku sebenarnya adalah petisyen Pakatan Pembangkang dibuang oleh 'The White House' kerana melanggar polisi yang telah ditetapkan iaitu email palsu dari IP yang sama. Terbukti Pakatan Pembangkang sudah hilang sokongan Rakyat hingga terpaksa menggunakan Red Bean Army (RBA) untuk mengumpulkan tandatangan bagi petisyen meminta campur tangan Amerika Syarikat dalam kes Anwar Ibrahim.

Inilah resmi pembangkang, semuanya salah UMNO/BN, tak pernah-pernah salah diri sendiri. Apa yang cuba mereka sembunyikan adalah fakta bahawasanya admin laman web tersebut berhak untuk membuang mana-mana petisyen yang didapati melanggar peraturan seperti penipuan alamat IP yang mana banyak tandatangan menggunakan alamat IP yang sama yang seterusnya membuktikan bahawa perbuatan mencukupkan tandatangan ini dilakukan oleh individu yang sama. Dipercayai semalam satu lagi petisyen yang meminta White House untuk tidak mencampuri urusan Malaysia mendapat lebih banyak tandatangan membuatkan Pakatan Rakyat panik dan terus mengarahkan Red Bean Army untuk menggunakan akaun sama dan tandatangan berulangkali sehingga dikesan admin laman web terseb

Wednesday, 25 February 2015

PASMA MENTERAI PERJANJIAN DENGAN DAP - BALA BAKAL MENIMPA KAUM ISLAM DI MALAYSIA.



“MENANGISLAH anakku bak kaum wanita menangis ke atas kerajaanmu yg hilang krn kamu tidak dapat memeliharanya seperti kaum lelaki.” Begitulah ucapan seorang bonda Raja dlm sejarah Islam di Andalus, Sepanyol. Ia diucapkan oleh Aisyah kpd anaknya Abu Abdullah drpd puak Bani al-Ahmar, Raja terakhir kerajaan Islam Granada pd 21 Muharram 897 Hijrah (H) yg memeterai perjanjian penyerahan kerajaannya kpd Raja Kristian Sepanyol, Ferdinand dan Isabella. Dgn itu, berakhirlah era kerajaan Islam di bumi Eropah yg berkuasa selama 800 tahun. Begitu jugalah perjanjian dan kesepakatan PASMA dan DAP tak ubah seperti ini. Bani kaum Muhadjer ini ibarat PASMA yang bersekongkol dengan DAP bagi menghancurkan Islam dan umatnya. Perjanjian yg membabitkan 67 perkara itu termasuk jaminan keselamatan orang Islam di Sepanyol yg pd akhirnya tidak pernah direalisasikan bahkan selepas 300 tahun kemudian, Islam dan tanda-tandanya terhakis di bumi Sepanyol, seolah-olah Islam dan tamadunnya tidak pernah wujud di negara itu walaupun ia pernah menyinari dan menerajuinya selama 800 tahun. Perjanjian ini akhirnya dimeterai krn menerima banyak tekanan drpd orang Kristian Sepanyol termasuk kejadian paling memilukan dlm sejarah Islam pd 892 H. Pd masa itu ribuan umat Islam yg dijanjikan boleh menyelamatkan diri dgn berlayar ke Afrika dibunuh beramai-ramai secara kejam dan tidak berperikemanusiaan.
Dlm kejadian itu, ribuan umat Islam mati bergelimpangan bermandi darah selepas tentera Kristian membunuh mereka. Sebelum itu, ketika mereka bersembunyi di dlm rumah, dgn lantang tentera Kristian membuat pengumuman bahawa orang Muslim Granada boleh keluar dr rumah mereka dgn aman bagi membolehkan mereka menaiki kapal utk berlayar keluar dr Sepanyol dgn membawa barang keperluan masing-masing. Tentera Kristian turut memaklumkan keselamatan orang Islam yg ingin meninggalkan Sepanyol terjamin. Ramai umat Islam yg meragui tawaran tentera Kristian itu. Bagaimanapun, selepas umat Islam melihat sendiri kapal yg akan membawa mereka berlabuh di pelabuhan, mereka kemudian mengambil keputusan menerima tawaran itu.
Keesokan harinya, ribuan penduduk Muslim Granada keluar beramai-ramai membawa seluruh barang keperluan mereka pergi ke pelabuhan itu. Bagaimanapun, ada umat Islam yg tidak mempercayai tawaran tentera Salib itu terus bertahan dan bersembunyi di rumah masing-masing. Selepas ribuan umat Islam Sepanyol berkumpul di pelabuhan, dgn pantas tentera Kristian menggeledah rumah yg ditinggalkan mereka sebelum membakarnya. Ribuan umat Islam yg berada di pelabuhan pula tergamam apabila tentera Kristian membakar kapal yg dikatakan akan mengangkut mereka keluar dr Sepanyol. Kapal itu kemudian tenggelam dan umat Islam tidak dapat berbuat apa-apa krn mereka tidak bersenjata. Kebanyakan mereka adalah wanita dan kanak-kanak, sedangkan tentera Kristian mengepung mereka dgn pedang terhunus.
Selepas menerima arahan pemimpin, ribuan tentera Kristian itu kemudian membunuh umat Islam Sepanyol tanpa perasaan belas kasihan. Jerit tangis dan takbir terdengar tetapi dgn buas tentera Kristian terus membunuh warga awam yg sama sekali tidak berdaya. Seluruh Muslim Sepanyol di pelabuhan itu habis dibunuh dgn kejam. Darah bergenang di mana-mana. Laut yg biru berubah menjadi merah kehitam-hitaman. Itulah kisah menyedihkan dalam sejarah umat Islam yg tidak boleh dilupakan. Banyak cerita yang menyayat hati seperti ini dibukukan seperti al-Ihatah fi Akhbar Gharnatah (Berita Menyeluruh Mengenai Granada) dan al-Muqtabas min Akhbar al-Andalus (Sekelumit Sejarah Andalus), malah seorang ulama terkenal seperti Ibn Hazam menceritakannya dlm kitab mashurnya al-Fisal fi al-Milal wa al-Nihal.
Selepas kejadian itu dan memerintah Sepanyol selama 300 tahun, tidak ada tanda atau simbol Islam yg kekal di negara itu. Umat Islam juga diugut dan diseksa oleh tentera Kristian Sepanyol dgn pelbagai ugutan dan seksaan yg sangat kejam, mengerikan dan menakutkan dan tidak ada belas kasihan. Orang Kristian di Sepanyol tidak mahu Islam wujud lagi. Oleh itu kita dapati umat Islam sangat tersepit sehingga ada yg mengaku Kristian padahal mereka seorang Muslim krn terlalu perit dugaan yg dialami mereka.
Islam mula masuk ke Sepanyol pada 92 H di bawah kepemimpinan panglima Tariq bin Ziyad, Musa bin Nusair dan Abdul Aziz bin Musa. Selepas kemasukan mereka melalui Jabal Tariq (Gibral Tar) pd tahun itu, Sepanyol beransur-ansur muncul menjadi sebuah negeri yg makmur. Pasukan Islam tidak saja berhenti di Sepanyol, malah terus meluaskan empayar di negeri sekitar seperti Perancis. Kota Carcassone, Nimes, Bordeaux, Lyon, Poitou, Tours dan sebagainya jatuh ke tangan umat Islam. Walaupun pasukan Islam sangat kuat dan memiliki kekuasaan yg luas, mereka masih tetap memberikan toleransi kepada suku Goth dan Navaro di daerah sebelah Barat yg juga kawasan pergunungan.
Islam sudah menerangi Sepanyol dan oleh krn sikap penguasa Islam begitu baik dan rendah hati, maka ramai orang Sepanyol yg tulus dan ikhlas memeluk Islam. Mereka bukan hanya beragama Islam, namun mereka sungguh-sungguh mempraktikkan kehidupan secara Islam. Mereka tidak hanya membaca al-Quran malah bertingkah laku berdasarkan al-Quran. Keadaan tenteram seperti itu berlangsung hampir 6 abad lamanya.
Penguasa dan pemimpin Islam pd masa itu sangat berwibawa dan digeruni. Abdul Rahman al-Dakhil, sebagai contoh, adalah orang yg mendirikan Khilafah Bani Umayyah di Andalus. Ketika dijemput pemimpin Kristian yg dibantunya dalam memerangi musuh mereka, beliau dipelawa minum arak, tetapi beliau menolak secara diplomasi dgn katanya: “Aku memerlukan tambahan utk otakku bukan utk mengurangkannya.”
Bagaimanapun, selama Islam berada di Andalus berabad-abad lamanya itu, mereka tetap di keliling orang kafir Sepanyol yg sedia menanti utk menghapuskan Islam di negara itu, namun mereka selalu gagal. Beberapa kali dicuba tapi selalu tidak berhasil. Mereka kemudian menghantar perisik utk mengkaji kelemahan umat Islam di Sepanyol. Akhirnya perisik itu menemui cara utk menakluki Islam di Sepanyol, iaitu melemahkan iman mereka dgn serangan pemikiran dan budaya.
Mereka secara senyap menghantar arak dan rokok secara percuma ke wilayah Sepanyol. Muzik diperdengarkan utk memujuk kaum mudanya agar lebih suka menyanyi dan menari drpd membaca al-Quran. Mereka juga mengirim sejumlah ulama palsu yg kerjanya meniupkan perpecahan di kalangan umat Islam Sepanyol. Akhirnya usaha mereka membuahkan hasil apabila satu persatu daerah di Sepanyol jatuh.
Di samping itu, antara punca lain yg membuat Andalus hilang drpd peta sejarah umat Islam adalah perbalahan dan permusuhan sesama sendiri antara mereka sehingga menjadi lebih daripada 20 puak yg mempunyai negeri sendiri. Antaranya Bani Jahur, Bani ‘Ibad, Bani al-Aftas, Bani Nun dan lain-lain. Dgn wujudnya ramai puak ini, mudahlah musuh Islam di Andalus merebut kembali tanah mereka krn mereka mengetahui kelemahan umat Islam. Apa yg menyedihkan ada umat Islam khususnya PASMA yg sedia menjual agama dan negara demi kepentingan peribadi.

Tuesday, 10 February 2015

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih

Semalam, Ketua Pembangkang yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh, Datuk Seri Anwar Ibrahim, menerima ketentuan dan takdir Illahi, apabila hukuman penjara terhadapnya oleh Mahkamah Rayuan dikekalkan oleh Mahkamah Persekutuan.
Saya teringat pada tahun 1998 lalu apabila Anwar dipecat daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri, boleh dikatakan puluhan ribu penyokongnya berkumpul di Masjid Negara dan di serata negeri mengadakan solat hajat memohon Allah menunjukkan kebenaran.
Malah, penyokongnya berdoa diturunkan bala terhadap pemimpin kerajaan yang ada ketika itu, khususnya terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad, ketika itu (kini Tun).
Sejak daripada itu, satu demi satu kebenaran telah ditunjukkan.
Apa yang ditunjukkan?
Yang terbesar yang mengaibkan Anwar ialah beliau dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan meliwat pemandu isterinya, Azizan Abu Bakar, pada tahun yang sama dipecat. Beliau disabitkan dengan pertuduhan itu dan dijatuhkan hukuman penjara sembilan tahun oleh Mahkamah Tinggi, sebelum dihantar ke penjara.
Namun, pada September 2004, setelah hampir enam tahun di penjara, Mahkamah Persekutuan menerusi keputusan 2-1 mengetepikan tuduhan liwat itu dan membebaskan beliau, kerana masalah teknikal, tetapi, dalam penghakiman mereka hakim yang bersidang mengekalkan fakta bahawa perlakuan liwat itu memang berlaku. Anwar dibebaskan.
Kemenangan isterinya, Datin Seri Wan Azizah Ismail, pada pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh, pula adalah ketentuan Illahi juga dan penyokongnya menganggap ini menunjukkan seolah-olah ‘Anwar tidak terkena bala’.
Kemudian, Wan Azizah meletak jawatan Ahli Parlimen untuk memberi peluang kepada Anwar mengambil semula kerusinya pada pilihan raya kecil. Beliau menang dan kemenangan itu menunjukkan seolah-olah, Anwar selama ini tidak bersalah dari segi salah laku dan sebab itu Allah memberi kemenangan kepada beliau. Ini yang penyokongnya ‘rasa’ dan mereka menerima ketentuan baik itu.
Doa penyokongnya supaya Allah menunjukkan kebenaran-Nya sekali lagi Allah dimakbulkan. Mereka gembira dan menerima ketentuan itu dan menguatkan lagi ‘kepercayaan’ mereka bahawa Anwar selama ini tidak bersalah.
Namun, Anwar dituduh pula meliwat pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan. Kes dibawa ke semua mahkamah, sehingga ke mahkamah paling tinggi dalam sistem keadilan di negara kita – Mahkamah Persekutuan.
Dan, hari ini Allah menunjukkan kebenaran-Nya apabila Mahkamah Persekutuan mengekalkan keputusan memenjarakan Anwar kerana meliwat Mohd Saiful. Sekali lagi ketentuan buruk ditunjukkan oleh-Nya terhadap Anwar. Maka, wahai penyokong Anwar, terimalah ketentuan Allah itu, sebagaimana menerima ketentuan baik terhadap Anwar.
Hayatilah maksud terjemahan ayat al-Quran ini. “Sesungguhnya keadaan kekuasaan-Nya apabila Dia berkehendakkan adanya (berlaku) sesuatu, hanyalah Dia berfirman kepada (hakikat) benda itu: “JADILAH ENGKAU!”. Maka IA TERUS JADI.” (Surah Yassin ayat 82)
HABAQ MAI: Tidakkah itu ketetapan Allah dan kebenaran yang diminta ditunjukkan oleh penyokong-penyokongnya pada perhimpunan di Masjid Negara pada 1998 lalu?

Tuesday, 6 January 2015

DAP ajar Malaysia mengenai Demokrasi????

Baca ini.....

DAP adalah serpihan kepada Parti Tindakan Rakyat (PAP) di Singapura. Lee Kuan Yew yang merupakan pengasas PAP tidak bersetuju dengan cubaan Perikatan-UMNO bertanding dalam pilihan raya di Singapura dan telah membuka cawangan PAP di Semenanjung Malaysia. Apabila Singapura berpisah dari Malaysia pada 9 Ogos 1965, pendaftaran parti PAP telah dibatalkan pada 9 September pada tahun yang sama. Devan Nair selaku ahli parlimen Bangsar yang ditinggalkan oleh PAP cuba menghidupkan PAP dengan nama Parti Tindakan Rakyat Malaysia. Tetapi pendaftar pertubuhan menolak penubuhan PAP kerana nama yang sama itu akan mengelirukan orang ramai. Oleh itu Devan Nair menggunakan nama baru iaitu 'Parti Tindakan Demokratik' atau DAP. Pada 3 Mac 1966 Surat dari Pendaftar Pertubuhan menolak penubuhan DAP kerana perlembagaan parti itu tidak selaras dengan peraturan undang-undang Perdaftaran Persatuan. Pada 19 Mac 1966 pendaftaran DAP diluluskan oleh Pendaftaran Pertubuhan.

DAP merupakan “anak” kepada PAP yang meneruskan ideologi perjuangan PAP di Malaysia. PAP telah memerintah Singapura dan kita boleh lihat kesannya terhadap orang Melayu dan agama Islam di Singapura.
Objektif utama DAP ialah untuk membentuk konsep Malaysian Malaysia dengan menjalinkan semua bangsa di Malaysia dengan nilai-nilai moral universal.

Kesan utama dari objektif ini ialah menjadikan seluruh bangsa, kaum dan agama di Malaysia berada pada status yang sama. Akibatnya, tiada lagi keutamaan Islam sebagai agama Persekutuan malah ia akan diganti dengan nilai-nilai moral universal ciptaan manusia.

Para pemimpin DAP dalam Deklarasi Setapak 1967 telah berjanji untuk menegakkan objektif berikut yang menjadi teras perjuangan DAP: “The D.A.P is irrevocably committed to the ideal of a free, democratic and socialist Malaysia, based on the principles of racial equality, and social and economic justice, and founded on the institutions of parliamentary democracy. We believe that it is possible to mobilise the support of the big majority of the multi-racial people of Malaysia in the pursuit of this aim, and we shall regard it as our primary objective to mobilise such support.”

Pemimpin DAP telah berikrar untuk menjadikan Malaysia sebuah negara demokratik sosialis. Perlembagaan DAP telah meletakkan dalam matlamat pertamanya untuk menubuhkan konsep demokrasi yang berlandaskan nilai demokrasi sosial di Malaysia.

Dasar asas DAP seperti yang disebutkan dalam Deklarasi Setapak 1967: “Jika kami hendak memperbetulkan prinsip pembangunan negara di sebuah masyarakat berbilang kaum, maka perkara utama yang perlu dilakukan adalah untuk mengelakkan dari berlakunya hegemoni perkauman oleh mana-mana komuniti. Usaha yang sedemikian mesti ditumpaskan dan disingkirkan sama sekali, atas dasar keinginan dan boleh dilakukan”. Dasar asas DAP ini bersalahan dengan salah satu Wasiat Raja-Raja Melayu pada 5 Ogos 1957 yang menjamin hak istimewa orang Melayu iaitu : “Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada raja-raja Melayu untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan kepentingan sah kaum-kaum lain (kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak)”. Disamping itu, ikrar untuk menumpaskan dan menyingkirkan yang disebutkan dalam Deklarasi di atas juga adalah penderhakaan kepada Yang di-Pertuan Agong dan menyalahi Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.

Berdasarkan Deklarasi Setapak 1967 yang masih dipegang oleh DAP, ramai ahli-ahli DAP menguasai Majlis Peguam Malaysia dan secara konsisten mempertikaikan Perlembagaan Persekutuan berkaitan kedudukan raja-raja Melayu, hak orang Melayu dan kedudukan agama Islam. DAP secara halus sentiasa menggerakkan usaha dengan berselindung di sebalik tema untuk mewujudkan keadilan, persamaan dan kesamarataan hak
Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP telah berikrar dalam Deklarasi Setapak 1967 untuk mendukung Deklarasi Setapak sebagai dasar panduan dan prinsip DAP telah menyebut:

“Racial hegemony in a multi-racial society is certainly an undesirable principle to be adopted anywhere in the world, but in Malaysia, the very composition of our population also makes it impracticable of realisation, for the good reason that in this country, no single racial group can claim to enjoy an overall majority.
The Malays do not constitute a national majority. Neither do the Chinese, nor the Indians, nor anybody else. In other words, any single community in Malaysia, by itself, is outnumbered by the rest. And thereby hangs the obvious lesson that any attempt to violate the principle of racial equality in Malaysia society must lead to inevitable and catastrophic failure.”

DAP memperjuangkan kesamarataan kaum dengan menafikan hak istimewa orang Melayu dan bumiputera sebagai penduduk asal Tanah Melayu yang dijamin Perlembagaan Persekutuan.