Thursday 14 March 2013

SEMUA KENA BELUT, HE...HE...HE...



Bekas Jeneral hendak PERBODOHKAN DAN MEMBELIT rakyat Malaysia!

Kononnya dialah `JACK OF ALL THREAD'' dalam meyelesaikan kes Sauk,   pada hal bekas Panglima Tentera Darat inilah yang paling panik dan  gabra di dunia ketika menghadapi insiden tersebut! Hashim bagaikan gila menyebabkan kementeraian terpaksa melantik seorang Jeneral lain (Lt Jen Datuk Zaini, Panglima Medan) untuk menghadapi "Ust Amin dan kumpulannya" di Bukit Jenalik, Sauk pada Jul 2000. Dia tidak dilibatkan kerana kementerian tidak berani memberi tanggungjawab kerana `sasaunya' serta ketidak kepercayaan dan keyakinan mengurus situasi itu. Dia bagikan lame duck! Kalaulah dia mengurus insiden Sauk itu, tidak akan tidak insiden tu mungkin tidak dapat dikawal yang akan menyebabkan banyak nyawa melayang dan Amin terlepas bebas!

Sebenarnya, sebelum insiden Sauk, Hashim menghadapi satu kejadian `rompakan' yang hampir menyerupai di Sauk.  Setelah campurtanggan pikak Polis, kejadian telah dapat diselesaikan, tetapi untuk menutup malunya, dia `bersumpah laknat' kepada seluruh tentera dan organisasi akan `memecat dirinya sendiri' jika berlaku kejadian berulang di bawah naungannya. Namun ini tidak berlaku, malahan insiden Sauk seolah-olah sebagai petunjuk untuk dia memecat dirinya.  Sebaliknya dia tidak mengotakan janjinya malah melaungkan rasa bongkak dan riak mengangkat dirinya sebagai `the great master of Sauk insident' di serata pelusuk negara bagi menutup kebodohan dan pembelitnya! Dia hanya layak menjadi CLOWN PKR.    

1 comment:

  1. kau orang x ingat ke mangkuk hayun ni menangis masa sama2 organize sukan komanwel kat kl dulu....camne nak organize perang...organize sukan pun menangis....cakap besar pada badan....piraaaaah..haprak punya jeneral...mampus lagi baik dari tak bermaruah jadi pecacai anwar aljuburi

    ReplyDelete