Tuesday 5 March 2013

KHALID IBRAHIM KUAT..............



Khalid MENGIGAU ke!  Itulah hemburan kejutan dari seorang rakan apabila diajukan soalan "percayakah kerajaan Selangor akan memberi sumbangan dana khas kepada pasukan keselamatan yang terkorban dalam OP Daulat!" 

Sebahagian besar masyarakat Malaysia khasnya rakyat Selangor tidak pernah meletakkan kepercayaan kepada kerajaan dan kepimpinan Khalid yang KUAT MEMBOHONG.   Sebelum ini pun, Khalid berjanji membantu ibu tunggal, berikan air percuma, rumah murah kepada orang Melayu, Cina dan India dan berbagai-bagai bagi rakyatnya di Selangor, tetapi semuanya hanya janji kosong. Kini, mahu pula bantu keluarga mangsa yang terkorban dalam trajedi di Lahad Datu!  Apapun, kerajaannya terus berdepan dengan demonstrasi demi demonstrasi dan disaman berjuta ringgit dari menuntut janji yang tidak tertunai! 

Menipu adalah `kepakaran' yang dimiliki Khalid. Sanggup menabur janji kepada rakyatnya malah bezanya kali ini melintasi jajahan negeri Selangor yang ditujukan kepada keluarga magsa pasukan keselamatan!
Berlainan pula dengan rakannya, PAS yang sekadar menawarkan diri  menjadi sukarelawan bagi menghulurkan bantuan  itu pun `jika diperlukan'. PAS tidak pula menawarkan sebarang sumbangan mungkin kerana yang terkorban bukan rakyat negerinya atau yang lebih ditakuti adalah kenyataan TGNA akan boleh membaham partinya.....Orang yang menawarkan wang kepada orang, sama seperti kalai kita panggil ayam nak suruh ayam datang sekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh jerami...

Sama-samalah kita lihat, harapan warga keluarga pasukan keselamatan terlibat berdemonstrasi kerana menjadi mangsa penipuan Khalid, musang berbulu ayam..

1 comment: