Monday 4 March 2013

ASRI BUAT SONDOL BABI



Parti Keadilan Rakyat sudah hilang akal. PKR kian terdesak sehingga mendakwa pihak perisikan negara dan Bahagian Staf Perisikan Pertahanan `lemah' dalam menunaikan tanggungjawabnya. Paling melucukan, jurucakapnya, Asri Buang  (sekadar Pegawai Warren  bersara) seolah-olah mahu menjadi `hero' dalam kemelut Lahat Datu yang kini meragut beberapa nyawa pasukan keselamatan. 

Hadi `mengajar' Asri bercakap........
Tidak ramai yang mengenali Asri kalau tidak kerana menyeleweng duit anggota bawahannya untuk kepentingan diri sendiri. Asri `specis' yang memiliki jiwa kacau  memang terkenal pintar melakukan sondolan babi. Tidak mengejutkan bila menyertai pembangkang dia dianugerah semangat  melakukan sondolan babi terhadap pihak perisikan yang sangat asing baginya. Dalam hayat perkhidmatan kakinya tidak pernah menjejak tempat tersebut lagikan mengetahui peranan dan tugasnya. Apa pun, yang jelas Asri mendapat arahan dan petunjuk Abdul Hadi Abdul Khatab, Pengerusi MRK yang dilihat mengkudakan Asri bagi mengelak dari bahana kutukkan dan penghinaan dari pihak perisikan.

Kepada Asri, jangan sewenang-wenangnya menuduh mengikut sedap mulut sahaja,  never judge a book by its cover kerana bidalan ada menyebut kerana mulut, badan binasa. Sayang sekali sekeping hati bersih yang dianugerahkan Allah sewaktu lahir ke dunia sudah bertukar hitam dan busuk umpama najis dan pekong.

1 comment:

  1. semua ni babi...haramjadah....pengkhianat ATM..pengkhianat bangsa....mampus lagi baik

    ReplyDelete