Sunday 3 March 2013

DENDAM TIAN CHUA TIDAK PADAM!







Tian Chuan tahu bila mana nak caci dan hina pasukan keselamatan! Dia telah berkali-kali menyalakan api sentimen kebencian terhadap pasukan keselamatan. namun pun begitu, tindakkannya tidak mengejutkan sesiapa kerana pada tahun 2012, dia sanggup melanggar seorang askar Melayu dalam perjalannnaya ke suatu tempat ceramah.

Setahu penulis, manusia  yang sangat membencikan pasukan keselamatan hanyalah komunis dan  tidak mustahil Tian Chua mewarisi kepercayaan, tabiat ini. Kalau begitulah jadinya, Tian Chua tidak layak tinggal di Malaysia sebaliknya berada di Friendly Village, selatan Thailand! Sebelum ini pun, Tian Chua pernah mengeluarkan hasrat mengurangkan kakitangan kerajaan yang dirasakan terlalu ramai `Melayu' di dalamnya termasuklah polis dan askar. Dia juga mahu memadamkan pelbagai hak dan keistimewaan orang Melayu sebagai bumiputra di negara sendiri. Itupun tak menjadikan orang Melayu, Bumiputra celek!

Dendamnya terhadap Pasukan Keselamatan dan Melayu tidak akan padam selama-lamanya malah, sedetik pun di dalam hatinya tidak tergerak mahu membantu malah akan terus menghina dan memburuk-burukkan orang Melayu dan pasukan keselamatan. Tidak dia tahu bahawa  bangsa lain juga menganggotai pasukan keselamatan. Mungkin yang menjadi korban adalah orang Melayu, masa inilah dia melemparkan pelbagai penghinaan.

No comments:

Post a Comment