Sunday 3 March 2013

DAH MATI PUN KATA......


Bekas Jeneral Imran bukan sahaja dah melalut, merawan  malah dah gila ditahap tertinggi! Peristiwa pencerobohan di Sabah yang mengakibatkan 8 anggota pasukan keselamatan terkorban masih tetap dikatakan Sindiwara. Inilah masalahnya apabila bekas laksamana yang sudah `dicairkan' Mat Sabu akan bercakap dan terus bercakap sehingga sudah kehilangan pertimbangan dan sudah tidak lagi dapat memikirkan yang mana logik yang mana tidak.

Imran tidak akan mengakui segala tindak tanduk pasukan keselamatan sebagai sesuatu yang mulia disisi masyarakat. Dendamnya terhadap pemecatannya secara hina akan dijadikan sandaran untuk menghina dan mencerca pasukan keselamatan selagi pun ia akan `memalitkan dirinya' yang ketika dulu disertainya malah diangkat menjadi `ketua'. Hakikatnya, segalanya sudah dipadam dalam benak hatinya asalkan dapat membalas dendam kesumatnya terhadap pasukan keselamatan khususnya Angkatan tentera Malaysia.

Sepatutnya pada saat-saat yang cukup mengharukan kepada rakyat khasnya kepada isteri, anak-anak dan keluarga yang hilang tempat pergantungan, semua lapisan masyarakat menghulurkan bantuan atau setidak-tidaknya memberi sedekah AlFatihah. Tetapi bekas Jeneral ini tidak bertindak sedemikian malah bertindak melemparkan penghinaan yang sangat menjijikan kerana mangsa berkhidmat di dalam kerajaan sekarang. Setahu penulis, Imran juga pernah menerima musibah yang mengakibatkan anaknya meninggal dunia di dalam suatu kemalangan melibatkan kenderaan yang dipandunya sesuatu ketika dulu.

Hatinya sudah dibisikan syaitan laknat agar mengelapkan segala kebaikan.

2 comments:

  1. atee.. buang aje serban tu saat begini pun dok nampak yg buruk je, selalu nyer klu keluar perkataaan yg buruk kat dlm pun logik nyer memang mcm tu

    ReplyDelete
  2. ko mampus lagi baik dari jadi barua anwar aljuburi

    ReplyDelete