Wednesday 6 June 2012

SCORPENE, PKR DAN ABD HADI KHATAB



Tidak menghairankan Parti Pembangkang khususnya PKR bersungguh-sungguh mengeksploitasi isu scorpene. Dari bapak ke anak isu scorpene dikokok ke sana ke mari seolah-olah dunia hendak kiamat esoknya. Nurul Izzah berhajat nak bawa ke parlimen dan sipelakun kulum' pula yang buat press conference mendesak Najib jawab. Senario ini begini memang cukup sinonim bagi PKR dan sesuatu yang telah dijangka bila PKR mendapat `modal' bagi menghentam kerajaan. Hasilnya penyokongnya PKR, DAP dan PAS pun mulalah melalak dan memekik seolah-olah kerajaan menghadapi masalah besar yang bakal negara diserang esok juga kerana dokumen sulit TLDM dah dijual kat ejen atau musuh. Yang peliknya `musuh' yang mana satu pun dia tak tahu? dan kalau ia pun, negara kini terancam, Nurul Izzah dan sipelakun tu masih sempat nak buat press conference!.




Telan bulat-bulat?

Baik bapak mahupun sipelakun kulum, isu scorpene memang sesuatu yang ditunggu-tunggu kerana saat ini memberi peluang untuk mereka menutup segala `kudis dan bau busuknya' yang bertali arus menyemarak di seluruh negara. Gelagat mereka tak ubah seperti `tikus membaiki labu', Isu scorpene mengikut pandangan PKR cukup mudah untuk `ditelan bulat-bulat' oleh sesiapa sahaja yang benci kerajaan. Kenyataan mereka bukan sahaja sesuatu yang tidak sebenar malah hujah yang ditimbulkan menunjukkan mereka amat cetek mengenai hal-hal ketenteraan. Khabarnya jurucakap TLDM pun tak hendak beri komen bukan kerana takut tetapi apa gunanya melayan kerenah PKR yang semua orang tahu, mereka hanya mahu isu scorpene dipolitikkan bagi kepentingan mereka. Bagi PKR, apa-apa sahaja yang boleh dijadikan modal, ia akan spin bagi meraih sokongan dan menunjukkan kerajaan korup!.

Dalam hal ini PKR benar-benar hendak menjatuhkan imej ATM dan kerajaan khususnya Najib. Bayangkan sahajalah kredibiliti sipelakun kulum yang memang tak mampu berhujah mengenai peralatan tentera, inikan Nurul Izzah yang masih mentah dalam segala hal. Malah Anwar pun begitu, ketika dalam kabinet dia tak pernah bercakap dan membantu mengenai kebajikan warga tentera.

Cina?

Amat menghairankan kenapa isu dokumen sulit TLDM menjadi modalnya? Dalam ATM, semua mengetahui bahawa untuk mendapatkan dokumen sulit amatlah sukar dan ianya melalui prosedur pengawalan dan tapisan keselamatan yang ketat lebih-lebih lagi mengenai hal-hal pengoperasian sesuatu aset ketenteraan. Azmin Ali dan PKR perlu ingat ianya tidak semudah yang difikirkan sebagaimana Tan Sri Khalid Ibrahim memerangkap adegannya di tandas mahupun aksi lakunan `indah' oleh Anwar dengan pelakun Cina tu. Anwar dan Azmin mempunyai persepsi yang cukup busuk khususnya kepada kerajaan. Ini kerana mereka berdua cukup sensitif dengan perkataan `sulit', dan kerananya juga kedua-duanya mereka terperangkap dek pendedahan video sek dan kulum.

Superman!

Pelik tapi benar, kemunculan Abdul Hadi dalam `babak-babak' scorpene memang ajaib, namun kerana politik PKR, bekas pegawai tentera TUDM kini dijadikan `superman' dalam sekelip mata. Peliknya, Abdul Hadi cuba tak tunjuk belang mengenai isu scorpene TLDM sedangkan dia hanyalah seorang tentera TUDM. Benarnya, Abdul Hadi yang ditamatkan perkhidmatan secara keji dalam TUDM kini mengepalai Badan Perundingan Keselamatan PKR. Hadi bagi Anwar adalah seorang yang paling tepat mengepalai badan tersebut kerana selama ini Anwar cukup takut mengenai `keselamatannya'. Kehadiran Hadi cukup melegakan Anwar ketika ini kerana Hadi akan dijadikan `kuda tunggangan' dan Hadi juga akan merasa gembira, laluannya untuk menjadi YB semakin kenyataan. Jadinya pertemuan antara dua insan ini seakan-akan sesuatu yang ditunggu-tunggu selama ini walaupun semua mengetahui ia akan perpecah juga akhirnya nanti. Hadi adalah seorang bapa yang cukup mementingkan aspek keharmonian keluarga, dia mungkin jahil dan rakus tentang `duit' tapi nafsunya `lemah' tidak seperti ketua barunya tu. Dalam hal ini apabila Hadi tidak mampu memberi perkhidmatan `khas' bagi memenuhi kehendak nafsu rakus ketuanya kelak, Hadi akan berpaling arah...tengok sahajalah. `Superman' ini akan menjadi boombering.


Bagi masyarakat umum, isu scorpene bukanlah menjadi perhatian mereka kerana yang lebih penting apatah lagi momokkan dan tipu helah PKR bagi mengekalkan momentum meracuni fikiran rakyat demi membenci kerajaan. Pemimpin PKR sendiri tidak mampu lagi menutup segala kelemahan dan keburukannya sedangkan pilihanraya semakin hampir.

2 comments:

  1. SORRY BRO... BLOG manjungmari bermaruah......tak akan siar lu punya komen.....sorry....lu pu cari blog UMNO tolong sebarkan...

    ReplyDelete