Sunday 28 September 2014

MAT SABUN JILAT DAP?


Tidak hairanlah kalau Mat Sabun menjadi `kasut' kepada DAP dalam isu pemecatan Bendahari PAS Pulau Pinang daripada semua jawatannya dalam Jawatankuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang serta peruntukan-peruntukan yang diperolehinya. Kata Mat Sabun, Iszuree Ibrahim tidak dipecat, sebaliknya cuma 'DIKELUARKAN DARI SEMUA TUGAS' Jawatankuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang. Peruntukan untuknya juga dibekukan. Itu pemahaman Mamat ini...

Tak tahulah dari mana dia belajar ilmu mantiq, tetapi ternyata alasan yang diberikan oleh Mamat ini ternyata menunjukkan tahap otak penipunya tidaklah sehebat mana. Apa beza, 'dikeluarkan daripada semuga tugasnya' dengan 'dipecat daripada jawatannya'? Benda yang sama. Iszuree telah dilucutkan daripada semua tugas-tugas yang melibatkan Jawatankuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang. Tak kisahlah sama ada peruntukannya dibekukan atau dipindahkan kepada orang lain, tetapi yang pasti, selain jawatannya ditarik balik, Iszuree juga tidak lagi mempunyai sebarang peruntukan.  Dengan kata lain, Iszuree telah dijadikan seorang penganggur tanpa sekepiang duit dalam poketnya. Mamat ini sekali lagi jilat DAP demi untuk hidup bersama LGE?

Jadi, di mana perbezaan yang dikatakan oleh Mamat ini ? Bayangkanlah, Mamat ini  telah 'dikeluarkan' daripada tugas-tugasnya selaku Timbalan Presiden dan segala kuasanya ditarikbalik serta semua peruntukan kepadanya sebagai Timbalan Presiden dibekukan dan dipindahkan kepada orang lain. Apa maknanya dengan tindakan tersebut? Apa status Mama tu?

Tapi apa nak diherankan... Mamat  tu memang bodoh dan bebal. Jadi bahasa yang sebegitu mudah pun, dia tidak akan faham melainkan dia jadi burung kakatua untuk rakan sehidupnya LGE!!!

No comments:

Post a Comment