Monday 9 September 2013

LimKitSiang menangis bila isu DAP vs ROS didedahkan!


 
 
Selalunya kita dengar DAP ini anak haram kepada parti pemerintah chauvinis Singapura, PAP, kerana sejarah mencatatkannya begitu. Wakil rakyat PAP yang memenangi kerusi Bangsar menukar PAP kepada DAP bagi mengelakkan kemenangan beliau dibatalkan. Walaupun ianya sejarah lama, namun, PAP dan DAP tidak pernah terputus hubungan, bukan satu rahsia yang PAP sering menyalurkan dana dan bantuan kepada DAP untuk memenangi pilihanraya.
 
 
DAP adalah anak atau serpihan kepada PAP di Singapura, selatan Persekutuan Tanah Melayu . Lee Kuan Yew yang tidak setuju dengan cubaan Perikatan-UMNO bertanding dalam pilihan raya di Singapura, telah membuka cawangan PAP di Semenanjung Malaysia. Apabila Singapura berpisah dari Malaysia pada 9 Ogos 1965, pendaftaran parti PAP telah dibatalkan pada 9 September 1965, tahun yang sama.

Devan Nair selaku ahli parlimen Bangsar yang ditinggalkan oleh PAP cuba menghidupkan PAP yang baru dengan nama Parti Tindakan Rakyat Malaysia. Tetapi pendaftar pertubuhan menolak penubuhan PAP kerana nama yang sama itu akan mengelirukan orang ramai. Oleh itu Devan Nair menggunakan nama baru iaitu 'Parti Tindakan Demokratik' atau DAP. Pada 3 Mac 1966 Surat dari Pendafar Pertubuhan menolak penubuhan DAP kerana perlembagaan parti itu tidak selaras dengan peraturan undang-undang Perdaftaran Persatuan.

Pada 19 Mac 1966 pendaftaran DAP diluluskan oleh Pendaftaran Pertubuhan. Devan Nair berulang kali menegaskan bahawa DAP tidak akan mengamalkan dasar perkauman dan berusaha mencantumkan kembali Singapura ke dalam Malaysia
.  
 
Kami di MyMassa sendiri pernah "diganggu" oleh Kerajaan Singapura melalui Google apabila mendedahkan penglibatan ejen rahsia mereka dalam perhimpunan haram Bersih dahulu. Malah KM Penang sendiri setiap minggu ke Singapura melaporkan perkembangan dan mendapatkan nasihat daripada LKY.
 
Namun, tahukah kita pertalian DAP dengan komunis pula? Mengapa DAP menggunakan simbol tugu kemenangan komunnis di China sebagai logo parti mereka? Apakah mereka menjadikan ia satu fokus perjuangan yang belum selesai?
 
Adakah ini punca sebenar Lim Kit Siang menitikkan air matanya ketika desas-desus ROS mengharamkan logo ROKET DAP?!!
 
Mengapakah anak saudara dan sepupu Chin Peng yang mengetuai DAP Perak? Mengapakah bekas-bekas komunis di Perak diberikan tanah selama 999 tahun sebaik sahaja DAP mendapat kuasa?!! Jika anda dapat menjawab soalan-soalan ini, segalanya akan menjadi semakin jelas tentang siapa sebenarnya DAP ini!
 
Cuba buat sedikit soal selidik. Anda semua tahu bukan sepanjang tempoh darurat sehinggalah ketika komunis meletak senjata, berapa ribu anggota mereka yang diampunkan dan menyerap masuk dalam masyarakat? Cuba anda buat sedikit kajian tentang nisbah bekas anggota komunis dalam satu-satu kawasan yang menjadi kubu kuat DAP.
 
Apa, anda mengundi "ulama'" PAS dan bukannya DAP pada PRU ini?!! Adakah ulama' PAS yang anda undi itu nanti akan lebih berkuasa daripada pemimpin DAP selepas PRU nanti?!!Anda ada terfikir sehingga ke tahap itu? Atau sindrom kejumudan mengakibatkan otak anda jem dan gagal mengoptimumkan akal?!!

No comments:

Post a Comment