Wednesday 11 September 2013

Agenda Disebalik Sang Saka Mungkinkah Singapura Diperlawa Kembali

Hishamuddin Rais bergitu beria-ia mempromosikan Sang Saka walaupun baru lepas ditahan polis. Tetapi manusia seperti mereka sentiasa dan terus-menerus mencabar kerajaan dengan mempromosikan Sang Saka. Almaklumlah ISA sudah tiada lagi. Bergitu juga dengan A Samad Said yang pernah kecewa kerana rezekinya ditakdir menjadi hak milik kawan karibnya. Hingga kerajaan menjadi dendamnya. Mereka ini bergitu rapat dan aktif dalam Pakatan Rakyat. Sudah tentu hubungan mereka bersama DAP juga rapat malah mempunyai tujuan yang sama menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional.
Seperti di gambar, kearkaban A Samad Said bersama Lim Kit Siang yang sekarang kecoh dalam kisah pembabitan 13 Mei 1969. Bergitu mesra dan tidak hairan mungkin ada runding strategi pergerakan mereka, yang pasti rakyat nampak mereka sering sehaluan.
Persoalan yang timbul antara mempromosi Sang Saka bekerjasama dengan proksi Singapura yang juga mempunyai bendera yang hampir sama. Benarkah jika PR menang undi besar dalam PRU, kerusi adalah lebih memihak kepada DAP dan kemungkinan kelebihan ini boleh menjemput Singapura kembali ke Malaysia? JANGAN KITA DAP ADALAH SEPIHAN PARTI PAP, SETELAH SINGAPURA KELUAR DARI MALAYSIA.
Jika ini benar-benar berlaku bermakna singapura mempunyai 80 lebih kerusi untuk di satukan bersama kerusi Malaysia yang terbahagi kepada 4. GEOPOLITIK APAKAH YANG BAKAL KITA ALAMI NANTI?


Read more: http://pecahpalakmikir.blogspot.com/2013/09/agenda-disebalik-sang-saka-mungkinkah.html#ixzz2edfbPGme

No comments:

Post a Comment