Wednesday 20 February 2013

TUAN HAJI `PAKAI' BENDERA DAP..


Tidaklah menjadi kehairanan kalau orang Islam `pakai' bendera PAS ke atau UMNO ke.

Perhimpunan KL112 atau Samsidar sebaliknya pula berlaku, orang Melayu dan `haji' mengantung bendera DAP di lehernya yang menandakan kebanggaan dan menyokong DAP.

Kenapa ini terjadi: orang Melayu terus `dibutakan dan ditulikan' oleh pemimpin PR khususnya pemimpin Ulama PAS dan Anwar Ibrahim walaupun pelbagai isu melanda umat Islam dan Melayu. Benarkah kenyataan Dr Mahathir `Melayu Mudah Lupa'!.

Tidakah mereka ketahui DAPlah MUSUH dalam selimut!. Umat Islam Malaysia sepatutnya menyedari bahawa DAP dalang segala isu dibelakang 


Isu mengantung bendera dileher oleh orang Islam mungkin `dilihat' ringan dan tak akan membawa apa-apa kesan kepada mereka. Walaupun TGNA telah mengubah kenyataannya mengenai larangan bagi pengunaan Kalimah ALLAH dalam Bible, ia tetap dilihat sekadar cuba `mententeramkan penyokongnya' sedangkan Presidennya hilang entah kemana dan terus `menutup mulut'. Kakikatnya, DAP berjaya mengucarkacirkan Melayu hanya kerana Kalimah ALLAH dan hampir memesongkan `Ulama Pewaris Nabi' agar menyesatkan umat Islam.

Sebelum ini pun, pelbagai kaedah seperti larangan laungan azan di Pulau Pinang hampir disekat kerana dikatakan `menganggu tidor' kalangan warga DAP  di waktu subuh, mengaggihkan daging korban di kalangan orang Islam,  memberi ceramah di masjid atas alasan memberi derma, mahu membuang tulisan jawi dan sebagainya masih ada Melayu yang mengantungkan bendera di lehernya!


Jika pempertikaikan mengenai Melayu rela mengadai maruahnya kerana DAP, ianya tidak menjadi soal besar kepada penyokong tegar PR asalkan mereka berjaya menonjolkan sikap `kemarahan dan kebencian' terhadap  kaum Melayu dan pemimpin Melayu (UMNO). Yang untung adalah DAP keana berjaya melakukannya tanpa `dilihat kelibat' LGE, KS dan DAP sendiri. Kalaulah pemilihan CEC pun, hanya Zairil, Melayu seseorang sahaja  yang `berjaya' meletakkan dirinya dalam kelompok CEC setelah melalui jalan ranjau yang berbelit, manipulasi dalaman dan `bantuan LGE', tetap ada kalangan Melayu menjanjungi perjuangan DAP.


menyebut sahaja sejarah hitam, 13 Mei, ramaitak ramai yg bersetuju mungkin ramai yg terus sebagai menghargai `jasa' dan pengorbanan DAP terhadap bangsa Melayu dan Islam.







 

No comments:

Post a Comment