Sunday 21 July 2013

ANTARA CHE LONG, AH LONG DAN CALON ...............

 
Sumber:  AAKJ
 
Terkini apa yang aakj dengar dari sumber rapat..dari bilik gerakan utama Pakatan bahawa Che Long atau Endut, Calon Pas Kuala Besut rupanya ada 'side bisnis', rupanya beliau terkenal d kalangan pengusaha Bot Pukat Laut Dalam kerana bermurah hati menjadi CETI atau AH LONG atau PEMINJAM WANG TANPA LESEN..benarkah dakwaan ini ?

Agak terkejut juga aakj bila dengar cerita ni, yelah..bukan kecik-kecik anak nak jadi PEMINJAM WANG TANPA LESEN ni..maklumlah mana-mana perniagaan "kewangan" yang tidak SAH maka risiko yang paling besar bakal d hadapi adalah pembayaran balik..Pinjaman TEKUN pun susah nak bayar..inikan pula 'pinjaman peribadi' yang d jalankan secara gelap..

Bagaimana Endut, calon Pas untuk Pilihanraya Kecil Kuala Besut menguruskan orang yang tak bayar ? Malah yang paling UTAMA, banyak mana duit yang Calon Pas Kuala Besut ni ada hinggakan khabarnya dari 10 pemilik bot atau pengusaha bot laut dalam 8 darinya meminjam dari Endut atau Che Long dan mereka d katakan terpaksa UNDI Calon Pas ini kerana dah termakan budi..

Pihak Bank Negara d harapkan dengan segera dapat menyiasat tentang hal ini..bukan sehari dua kegiatan ini d jalankan oleh Calon Pas Kuala Besut ini..dah lama katanya..bukan susah nak siasat..

Apakah HALAL mata pencarian Calon Pas Kuala Besut ini kalau bergelumang dengan KADAR BUNGA ?

"..Che Long..dari Ah Long jadi Calon..?" antara kiasan nakal d jeti pendaratan ikan Kuala Besut..

Kita tunggu dengar Nik Aziz bagi Fatwa
Kita tunggu dengar Hadi Awang nak kona lagumana
Kita tunggu dengar Azhar Idrus nak selamatkan guna hadis mana !!

No comments:

Post a Comment