Sunday 4 November 2012


PENGHINAAN YANG KETERLALUAN!!!!!


Isu HUDUD kian menjadi gempar seolah-olah hari kiamat esok. Tapi apa pun, ahli politik kini lebih selesa mebicarakan hal agama kerana ia diguna untuk memenangi undi masyarakat khususnya kalangan Melayu. Jadi, walaupun mungkin mereka (orang Islam) mengetahui tidak akan memasuki syurga, tetapi dengannya mereka boleh menang kerusi dan membolot jutaan wang ringgit.

Apapun, yang pelik dan menghairankan di Malaysia ni pemimpin bukan Islam begitu rancak mempersoalkan HUDUD!.  Bukan kerana mereka buta HUDUD tetapi kerana kejangkalan umat Islam di Malaysia sendiri yang memberi peluang untuk mereka mempersoalkan HUDUD. Terakhirnya ketua sami pulak yang bangkit menyanggah HUDUD di Malaysia. Siapa dia sami ini. Kalaulah umat Islam Malaysia pula mempertikaikan betapa mudahnya pembinaan kuil haram di Malaysia malah tak mengira tempat contohnya, tepi longkang, ladang kelapa sawit, bawah pokok besar, tepi jalan termasuk dalam kem tentera (semua tahu orang India dalam tentera berapa kerat sahaja) serta  kenapa perlu lembu dijadikan Tuhan mereka, mereka akan `mengamuk' sakan seolah-olah negara ini negeri asal mereka.

Sepatutnya mereka ini sedarlah, umat Islam tidak akan berdiam dan terus memberi ruang yang lebih untuk mereka mempertikai agama suci dan agama rasmi negara ini SECARA KETERLALUAN DAN TAK MENASABAH. Mereka sepatutnya menghormati apa yang telah ada dan jangan sekali-kali melampau batasan. Mereka harus tahu yang mereka tidak boleh berbuat sesuka hati mereka macam mereka membina kuil mereka.

Umat Islam tanpa mengira kefahaman sepatutnya menjadikan tindakan sami ini sebagai satu penamat dari segala perbuatan memperlekeh agama suci ini. Apa lagi yang ditunggu, jangan kita terus leka sehingga satu hari nanti yang tinggal hanyalah LAM (lambat). Sekiranya penghinaan ini terus menerus dilakukan ditakuti nanti `bom jangka' tak lagi dapat dikawal.

 



No comments:

Post a Comment