Thursday 10 November 2016

Bongkar Regim Perkauman DAP : Cubaan Melenyapkan Identiti Bangsa Melayu

Cina Kiasu ini seboleh boleh melenyapkan sejarah  sejarah yang berkaitan dengan Melayu, mereka sedaya bolehnya akan menterbalikkan fakta fakta yang mengatakan sesuatu kaum itu adalah penduduk asal di dalam negara ini, Sememangnya sifat mereka untuk menguasai segalanya agar mereka akan diiktiraf sebagai kaum yang menguasai segalanya. Membunuh sejarah sesuatu bangsa itu akan melenyapkan identiti bangsa tersebut.
Agak malang kerana politik ada bangsa Melayu yang naif tentang hal ini,  Mereka rela menjadi “barua” kepada Cina Kiasu ini untuk membunuh bangsa mereka sendiri, Sejarah 1511 telah memberikan pengjaran kepada kita, tetapi kita tidak pernah mahu ingat tentang semua itu. Kita sanggup bersekongkol dengan mereka kerana perasaan hasad dengki, dendam akibat permintaan kita tidak dapat ditunaikan, jawatan kita ditarik. Kelemahan bangsa Melayu ialah bila mana mendapat pujian, sogokan wang ringgit, maka segalanya akan terjual kepada bangsa lain.
Tidak lama dulu, Ketua wanita DAP, Chong Eng menuduh orang Melayu juga pendatang sama seperti orang Cina dan India di Malaysia. “Fikiran di dalam buku ini..yang saya khuatir ialah ia menggambarkan bahawa orang Cina, orang India adalah pendatang dan orang Melayu adalah tuan tanah di dalam Malaysia ini.
“Yang sebenarnya..Melayu (juga) adalah datang dari luar Malaysia. Yang betul-betul orang asal di sini ialah orang asli,”katanya kepada KiniTV.
Kenyataan Chong Eng pada tahun 2011 itu disifatkan  sebagai kenyataan bodoh yang buta sejarah. Dzulkarnain Mohd Taib, Presiden Kelab Wartawan Muda Malaysia (KWMM) ketika ditemui baru-baru ini mendedahkan terdapat usaha terancang pihak tertentu mahu menghapuskan identiti Melayu-Islam di Malaysia.
Menurutnya Malaysia adalah bumi Melayu sebagaimana nama asalnya Persekutuan Tanah Melayu dan ia sebahagian kepulauan Melayu Nusantra.
“Pada 2004, National University of Singapore, penulisnya bernama Timothy P. Bernard telah menulis satu buku yang bertajuk “Contesting Malayness : Malay Identity Across Boundaries
Dalang disebalik rancangan menidakkan sejarah Melayu ini adalag saorang veteran Singapura yang mengatakan bahawa Melayu itu tidak wujud, ianya hanya wujud hanya bila mana politik di malaysia  berkembang.
Bagaimana Bangsa Cina meracuni pemikiran melalui kaedah Red Herring ialah  , kita akan dapat melihat di Muzium Singapura , bila mana kita melangkah masuk kedalamnya perkataan mula mula kita akan  lihat ialah Melayu bodoh..Melayu rasuah..Melayu lanun…Melayu perompak’, itulah imej yang diberikan Singapura kepada setiap pengunjung muzium itu, meracuni pemikiran rakyat mereka sendiri dan para pelancong.
Kajian arkeologi oleh pakar-pakar arkeologi Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) mengesahkan bahawa rumpun Melayu merupakan penduduk asal Malaysia sejak lebih 40,000 tahun dahulu.
Hasil kajian itu sekali gus menyangkal teori migrasi yang dikemukakan oleh penyelidik dari Vienna School of Thought, Heine-Geldern pada 1930-an yang mendakwa rumpun Melayu berhijrah ke Malaysia dari Tanah Besar Utara.
“Data arkeologi yang diperolehi di Semenanjung Malaysia dan Sarawak menunjukkan rumpun Melayu adalah penduduk asal bumi Malaysia sejak lebih 40,000 tahun lalu dan bukan berhijrah ke sini dari Tanah Besar Utara.
“Artifak-artifak seperti seramik yang ditemui di lebih 100 kawasan ekskavasi yang dijalankan menunjukkan bahawa ia adalah berbentuk tempatan dan bukan dibawa masuk dari luar,” jelas UKM dalam portal beritanya. Hasil kajian itu didedahkan Ketua Penyelidik Arkeologi UKM, Profesor Datuk Dr. Nik Hassan Suhaimi Nik Abdul Rahman semasa membentang kertas kerjanya bertajuk ’38 Tahun Arkeologi di UKM’ pada Seminar Penanda Aras Penyelidikan Arkeologi di Bangi yang berakhir kelmarin.
Antara lokasi yang menjadi tapak kajian adalah Pulau Kalumpang dan Beruas (Perak); Kota Johor Lama, Kota Seluyut, Kota Sayong Pinang dan Muar (Johor); Kota Melaka (Melaka); Kota Lukut (Negeri Sembilan) dan beberapa tapak di Tasik Kenyir, Terengganu. Nik Hassan Suhaimi yang juga Timbalan Pengarah Akademi Tamadun Melayu (ATMA) berkata, keputusan kajian itu selari dengan penemuan tengkorak manusia di Gua Niah, Sarawak oleh Tom Harrison dan isterinya pada 1958.
Tambah beliau, penyelidikan arkeologi di UKM sejak 1980-an menemui pelbagai data baru tentang asal usul kerajaan Melayu tertua di Malaysia iaitu kerajaan Kedah Tua yang diperolehi dari tapak arkeologi Sungai Mas, Kedah.
“Isu penting dalam zaman kerajaan awal ialah proses Indianisasi. Berdasarkan kajian yang dibuat di UKM, proses Indianisasi itu boleh ditukar kepada proses pembumiputeraan kebudayaan India,” katanya seperti yang dilaporkan portal tersebut.
Kewujudan Kepulauan Melayu (Malay Archipelago) atau Gugusan Kepulauan Nusantara dan Golden Chersonese iaitu Semenanjung Melayu melalui penulisan sejarah seawal Kurun Pertama – Kedua.
Bahawa sebelum adanya dasar persempadanan antarabangsa, sesiapa sahaja di dalam Kepulauan Melayu (Nusantara) adalah bebas untuk bergerak dari satu tempat ke satu tempat, dari satu wilayah ke satu wilayah tanpa sekatan. Ini adalah kerana hampir kesemuanya dari rumpun bangsa Melayu yang sama dan bertutur Lingua Franca yang sama iaitu Bahasa Melayu.
Bahawa beberapa kajian dengan bukti saintifik (human genome research) oleh pengkaji yang berbeza-beza pada tahun-tahun 1998-2001, 2005, 2007-2009 sehingga 2012 mendapati bahawa Penghijrahan manusia berlaku DARI SELATAN KE UTARA dan BUKAN seperti yang kita pelajari dan diberi maklum dahulu, yang kononnya Penghijrahan manusia adalah dari Utara ke Selatan.
Bukti saintifik juga membuktikan bahawa orang-orang Melayu yang berada di kawasan ini tidak pernah meninggalkan kawasan kita di sini.
Bahawa sebenarnya tiada bangsa Cina dalam dunia ini. Yang ada hanyalah etnik dan keturunan yang berbeza-beza. Kajian UKM mengatakan DNA bangsa melayu memang berasal dari tanah Melayu sejak 40,000 tahun dahulu.
DNA melayu besar pengaruhnya sampai ke Vietnam, Champa dan keseluruhan Nusantara. Bangsa orang asli pun adalah suku-sakat melayu moden (kita zaman sekarang) juga. Kadang2 kalau tengok orang Ja Hut ada rupa macam kita cuma mereka animisma. Melayu yg kita kenal sekarang
Dengan demikian melindungi Melayu dan Islam itu telah termaktub dengan jelas sekaj 1885 dan telah  diwasiatkan oleh raja raja melayu dan dikunci didalam perlembagaan yang cukup jelas  mengatakan  perlembagaan negara Malaysia, charateristic orang yang dikatakan MELAYU yang pertama mesti pandai cakap Melayu, no dua mesti ISLAM. Memang Islam dengan Melayu takkan boleh dipisahkan.

No comments:

Post a Comment