Monday 25 November 2013

CINA DAP PULAU PINANG....UBAH..

Sendiri undi sendiri merempat? Ini kalilah! Ubah! Apa yang berlaku di Penang sekarang adalah sama seperti Singapura. Penguatkuasa Agama serta Majlis Perbandaran susah hendak menjalankan kerja kerana teruk dikuasai serta dikawal oleh KM Lim Guan Eng.

Berniaga: Orang Melayu disana susah untuk berniaga, semuanya memerlukan lesen. Tetapi jika orang cina di Penang, walau diceruk mana mereka hendak berniaga, tidak pernah ada apa apa halangan.

Tanah: Selagi ada tanah kosong walaupun kecil, selagi itu KM Lim Guan Eng akan membina apartment yang tinggi, lebih lebih lagi pembinaan apartment atau rumah adalah dikawasan penduduk orang Melayu. Apartment atau rumah yang dibina diletakkan dengan harga yang sangat tinggi, dengan tujuan supaya orang Melayu tidak dapat membeli, dan dapat menarik ramai orang cina lagi untuk membeli rumah yang sedia ada. Perancangan mereka supaya Melayu miskin merempat sudah pun berjaya sebanyak 80%.

Dadah: Record dari Bukit Aman pula menunjukkan Penang adalah negeri nombor 1 paling banyak menyeludup dan menjual dadah. Serta orang Melayu Penang adalah pembeli utama yang dijual oleh Tauke-tauke dadah dibawah penjagaan KM Lim Guan Eng.

Agamawan: Golongan Agamawan di Penang telah dijaga baik-baik oleh Lim Guan Eng. Lee Kuan Yew yang telah menakluk Singapura sentiasa memberitahu kepada Lim Guan Eng, untuk menakluki negeri Melayu, golongan Agamawan mesti dijaga. Ini kerana golongan Agamawan adalah golongan yang berprasangka baik, ditambah pula apabila kita memberi duit bulanan kepada mereka. Mereka akan rasa dihargai. Jadi dengan itu golongan Agamawan ini, akan menyebarkan kepada golongan Muda dan orang ramai tentang kebaikan orang cina yang menjaga mereka. Maka lahirlah satu perasaan percaya kepada orang cina.

Itulah cara bagaimana dahulu Lee Kuan Yew sewaktu dia merancang dalam penaklukan Singapura satu ketika dahulu dimana dia selalu memakai songkok bila pergi ketempat penduduk Melayu. Dan pada hari ini kita telah lihat secara halus orang cina membuang perkataan jawi dan meletakkan tulisan cina di papan tanda. Dengan alasan mereka membayar cukai, jadi mereka juga punya hak, jika tidak dapat ditukar, mereka akan cakap inilah punca rasis.

Hujah orang Cina: "kenapa tidak boleh guna tulisan cina? bukankah kami sudah bayar cukai, sepatutnya ini hak kami dan hak rakyat untuk guna tulisan cina pada signboard. Jika tidak boleh guna tulisan cina di signboard inilah punca rasis. sebab itu Umno kalah kerana rasis". "Umno kena beri kebebasan untuk kami guna apa sahaja, kerana kami sudah bayar cukai. Bahasa Melayu boleh guna, bahasa cina tak boleh guna. betul double standard la you ni! janganlah menidakkan hak orang cina. saya tak mau undi BN lagi!" -kata kaum cina.

No comments:

Post a Comment