Sunday 2 November 2014

BAHAYA COCA COLA TERBUKTI BILA????


DARI SUMBER  - HELMY. Orang ramai diingatkan agar membaca artikel ini??? Jika Coca Cola boleh melakukan kerja-kerja berkenaan bagaimana jika ia masuk ke dalam perut manusia. Bayangkan sahaja????

1-Coca Cola dijadikan Pestisida dalam bidang pertanian: Di India, beberapa petani menggunakan coca-cola bukan racun pestisida untuk pemusnahan hama,bukan saja murah dari racun Pestisida malah hasilnya benar-benar bermanfaat. Dikatakan bahwa kadar gula yang tinggi dari minuman Coke dapat membuat petani secara efisien dalam memerangi hama. Sudah pasti saja dibantah oleh syarikat Coca Cola dan mereka mengatakan bahwa tidak ada dalam minuman yang dapat digunakan sebagai pestisida. Tapi teknik ini sudah terlanjur jadi trend dalam senario pertanian di India.

http://fortunamedia.blogspot.com/2014/11/10-kegunaan-praktis-coca-cola-yang.html

(PHOTO,Source;http://www.reshareable.tv/25-practical-uses-coca-cola.html)

2-Cleaner Window: Sekarang kita tahu bahawa Coca-cola ini mempunyai kualiti pembersihan kuasa ajaib - dan terbukti boleh digunakan untuk membersihkan  tingkap atau jendela kaca anda. Oleh kerana Coke mangandungi bahan asid sitrik dalam minuman, Maka cara kerjanya sangat efisien seperti alat pembersih jendela-tingkap jenis sama yang berasaskan bahan buah-buahan sitrus. 

 
3-Stubborn Stains; Noda-Noda yang susah dihilangkan;Jika anda tidak mahu membeli Penghilang noda yang mahal, anda ambil sedikit Coca-cola, dan tuangkan lalu cuci bersama-sama dengan kream detergen. Noda akan hilang dan pakaian anda akan deodorized! Semua berkat asid karbonik dan fosfat di dalam minuman berkarbonat.

4-Bog Groomer: Membersihkan tandas adalah kerja yang paling membosankan ramai orang.Secara jujur​​, tidak ada orang yang benar-benar ingin melakukannya- kecuali Coca-cola Anda.heheee;)

Apa yang anda perlu lakukan adalah menuangkan minuman Coke di mangkok tandas -toilet dan menunggu selama satu jam sebelum anda gosok dengan berus dan flush-kini tandas Anda kelihatan bersih berkilauan!

5-Bug Slayer: Semua jenis bug besar adalah peminat Coca-cola seperti kita-mereka hanya menyukai minuman bergas dan manis tetapi tanpa mengetahui bahawa ia boleh membunuh mereka.Namun Anda boleh menyembur minuman pada sarang semut dan lipas dalam almari anda dan Coke segera menyingkirkan mereka!


6-Remover Gum: Jika gum dan gula-gula getah yang telah melekat pada rambut anda dan anda berfikir bahawa satu-satunya cara untuk menghilangkannya adalah dengan memotomg rambut Anda.

Dengan adanya Coke anda tidak perlu risau lagi! Hanya tuangkan sedikit Coke pada gam yang melekat dirambut dan biarkan selama beberapa minit, anda akan melihat bahawa ia menjadi lebih mudah bagi anda untuk membuang gula-gula getah itu dari rambut anda.

7-Pain Neutralizer: Jika anda telah digigit oleh pepijat,lebah atau obor-obor, maka anda tidak perlu panik kesakitan, hanya tuangkan minuman bergas yang pekat pada kawasan yang terjejas dan kesakitan anda akan dineutralkan dalam beberapa saat, terima kasih kepada bahan kimia dalam Coca-cola




8-Dish Washer-Pencuci pinggan: Jika periuk dan pinggan,kuali Anda semua menghitam, tuangkan beberapa Coke ke peralatan dapur Anda  dan biarkan selama beberapa minit. Bahan kimia dalam minuman akan membersihkan kotoran yang melekat itu, maka selanjutnya anda boleh gosok dan periuk Anda akan menjadi bersih dan bersinar!

9-Rust Fighter: Jika anda mahu untuk menghilangkan karat keras yang melekat pada perkakas Anda. Coba mencelupkan objek itu ke dalam bekas yang penuh dengan Coke segar.Dan jika objek terlalu besar rendam kain

dalam Coke dan cuba untuk menggosok karat agar keluar. Asid fosforik dalam minuman Coke akan menyebabkan proses hakisan dan menghilangkan karat justru melonggarkan benda yang berkarat untuk dibuka.

http://fortunamedia.blogspot.com/2014/11/10-kegunaan-praktis-coca-cola-yang.html

(PHOTO,Souce;http://www.reshareable.tv/25-practical-uses-coca-cola)


10-Shiny Monies
-Mengilat Wang Syiling: Jika anda seorang pengumpul duit syiling anda akan suka tip ini.-Caranya anda celupkan beberapa sen syiling anda kedalam bekas yang penuh dengan Coca-cola dan biarkan duit syiling Anda di sana untuk seketika. Setelah beberapa waktu kutip syiling itu. Anda akan melihat bahawa syiling itu berkilat dan seperti baru lagi. Cola boleh membantu untuk menghilangkan kotoran yang melekat!

http://fortunamedia.blogspot.com/2014/11/10-kegunaan-praktis-coca-cola-yang.html

(PHOTO,Source;http://www.reshareable.tv/25-practical-uses-coca-cola)
Demikianlah 10 kegunaan Coca Cola selain sebagai minuman,banyak lagi kegunaan lainnya mungkin pada thread mendatang akan di publish.
Mudah-mudahan anda mendapat perspektif yang lebih luas pada Coca-cola dan memanfaatkannya  dari sekarang, Kerana anda mungkin menghindarinya sebagai minuman tetapi masih boleh mengambil manfaat daripada penggunaan yang pelbagai!

No comments:

Post a Comment